« Palaa pääsivulle: Palvelut

Lukijalähtöiset tekstit

Mihin tarvitset lukijalähtöisiä tekstejä?

Kuvittele verkkosivuja, joiden teksti saa lukija miettimään että kiinnostavaa, tuota en tiennytkään, mitäköhän muuta mielenkiintoista täällä on. Tai että vai niin, lopultakin tajusin tämän, onneksi tulin tämän firman sivuille.

Tai asiakaskirjeitä. Vuosikertomuksia ja muita sidosryhmäjulkaisuja. Blogeja, palaverikutsuja, sähköposteja.

Lukijalähtöinen teksti tuo hyvän asiakaskokemuksen. Rakentaa organisaatiosi mainetta ja brändiä sillä tavalla kuin sinä haluat. Sisältää haluamasi pääviestit. Erottaa teidät kilpailijoistanne. Tekee arvonne näkyviksi. Näyttää, että te kaikki välitätte lukijasta niin paljon, että puhutte hänen kieltään.

Lukijalähtöinen teksti tuo myös hyvän henkilöstökokemuksen. Kun lukija oivaltaa, että asian voi esittää yksinkertaisesti ja palvelevasti, sinä saat tekstit tukemaan työpaikkasi kulttuurin muutosta.

Joten siitä sitten vain lukijalähtöisiä tekstejä rustaamaan! Jos sinulla on siihen aikaa. Ja osaamista.

Onneksi meillä on molempia.

Lukijalähtöinen teksti säästää aikaa ja rahaa

Teksti on lukijalähtöinen, kun se perustuu lukijan tarpeisiin. Siihen, mitä hän odottaa ja toivoo. Hänen mieltymyksiinsä. Ei siihen, mistä kirjoittaja sattuu pitämään.

Vain silloin sinun on mahdollista saada lukija mukaan organisaatiosi ajatuksiin.

Ja vain silloin sinun on mahdollistaa saada tekstisi osaksi liiketoimintaanne. Silloin saavutat teksteilläsi sen, mitä halusit. Lisäksi te kaikki säästätte aikaa, kun ette

  • tee kirjoittajalähtöisiä tekstejä, jotka eivät kiinnosta ketään
  • joudu vastaamaan epätietoisten tai ärsyyntyneiden lukijoiden kysymyksiin.

Lisäksi säästätte myös lukijan aikaa. Sen hän tiedostaa ja sitä hän arvostaa. Mikä lisää lukijan myönteistä suhtautumista teihin.

Mille organisaatioille lukijalähtöiset tekstit sopivat?

Kaikille organisaatioille, suurille ja pienille yrityksille ja muille yhteisöille toimialasta riippumatta. Suurimman hyödyn saat, kun teetät lukijalähtöiset tekstit osana kulttuurimuutosta tai brändiuudistusta.

Näin saat organisaatiollesi lukijalähtöiset tekstit

Kun haluat kehittää työpaikkasi tekstejä, tilaa ne meiltä. Homma etenee näin:

  1. Sinä osoitat kehittämistä kaipaavat tekstit ja lähdeaineiston, ja lukijalähtöisten tekstien mestari käy työhön.
  2. Sinä saat luonnoksen ja annat mestarille palautetta. Sisällöstä, ei tyylistä. Tyyli kun on se lukijalähtöinen.
  3. Saat uuden luonnoksen. Annat mestarille lisää palautetta, kunnes teksti on valmis.

Kun haluat kehittää sinun tai muiden kirjoittamistaitoja, tilaa valmennus. Sinulle, tiimillesi tai koko työpaikallesi. Tämäkin kuvio sisältää paljon palautetta. Tässä se vain liikkuu mestarilta sinulle. Opit myös hakemaan palautetta työkavereiltasi, minkä ansiosta kehityt kirjoittajana loputtomiin.

Entä sitten?

Kun haluat saada teksteistä maineenne rakennuspuita ja kulttuurimuutoksenne katalysaattoreita taikka kehittää omia tai kaverisi kirjoitustaitoja, naputtele yhteystietosi tähän. Lukijalähtöisten tekstien mestari Sirke Lohtaja-Ahonen palaa asiaan tuota pikaa.